11

In de klas schreven we vorige week elfjes…over leuke en minder leuke dingen.
Vandaag bekeken we de illustratietechniek van Floor Rieder en maakten we zo op een glasplaatje een tekening bij ons gedichtje.

triest
1 vliegtuig 14 kinderen
achterblijven missen weggaan
waarom ga je weg
louiza
(ophilia)
weinig
bomen blaadjes
praten tekenen klimmen
waar ben je toch
alleen
(adwik)
leuk
mira slijm
bij oma lie
kan het leuker zijn
woensdag
(ella)
leuk
Brandenburger Tor  grafstenen
rennen springen verdwaald
hoe is Napoleon binnengekomen
Berlijn
(ezra)

verdrietig
helena gezichten
schelden duwen stampen
waarom word je gepest
stop
(heleen)
nieuwsgierig
er naast
vertellen weten lezen
waarom ben je slim
opa
(helena)
blij
bloemenveld bos
wenen ruziën weggaan
niet boos toch wel
voel
(joppe)
pijn
niet leuk
bakfiets auto raam
heb ik geluk gehad
ja!
(mira)
slecht
gekibbel mama
ruziën praten weggaan
wil je verder praten
wisselen
(nelson)
blij
rekenen taal
leuk in klas
wat gaat niet goed
soms
(rebecca)
blij
gouden k
mijn mama werkt
vind je het leuk
mama
(sam)
triestig
valerie louiza
niet leuk gepest
ging dat goed hier
nee
(thor)
triestig
school mensen
wereldreizen vliegen ontdekken
is het wel leuk
weg
(louiza)
blij
liefde ouders
muziek geven liefde
wat vind je ervan
goed
(cécile)
boos
kinderen gevecht
krabben slaan roepen
laat je me alleen
woedend
(max)

6 thoughts on “11

  1. Heel knap dat jullie in deze vorm zo mooi de leuke en niet zo leuke dingen kunnen overbrengen. In 11 woorden toch zoveel kunnen duidelijk maken – petje af!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.