Later, als ik groot ben…

We tekenden in de klas het vervolg op ‘Later, als ik groot ben…’. Benieuwd of jullie de kunst van jullie eigen kind eruit kunnen pikken.(Niet moeilijk om die van Robbe terug te vinden, hij heeft alvast een bvba opgericht en ook die van Wolf is niet zo moeilijk, ‘later’ is voor hem in een volgend leven en iedereen weet ondertussen wat ie dan wil zijn 🙂 !
De uitleg bij de tekening volgt eerstdaags. 

Kamishibaiverhalen

De kinderen bedachten in groepjes 3 leuke verhalen:
‘Sarah en de wenswereld’, ‘Rare vogels in Spanje’ en ‘Ontvoering in de zandwereld’. Er werd druk getekend en geschreven. We trokken met onze kamishibai al naar klas An en klas Lut. Ouders die even willen meegenieten, zijn welkom op dinsdag 1 februari om 15.30u!

Post!

Vandaag zit er in de boekentas van jouw kind een belangrijke brief! Gelieve deze even te lezen. Hij wordt verder toegelicht op de deelgroep.

Ik sla het water uit de sla.

In de taalles hadden we het vandaag over woorden met dezelfde schrijfwijze en uitspraak maar met een andere betekenis. We vonden 1 woord met drie betekenissen. Wie kent woorden met 3 of meer betekenissen en kan je daar dan ook nog een leuke zin mee brouwen?

Tutorlezen, tweede editie.

De vorige editie van het tutorlezen was zeker een succes! Om het voor iedereen haalbaar te houden, beperken we ons nu tot elke maandag van 15.30 u tot 16.00u. Op de rode

data in de kalender organiseren we het tutorlezen. Als je een datum
kan, post dat even hier en dan word je naam in de kalender
ingevoegd. (Klik op een rode dag en je ziet wie reeds
begeleidt.)