Wat is dat?

klaswout_wolfneus
Wolf bracht vandaag wat troeteldiertjes mee naar de klas. De neushoornkever op zijn schouder kenden we maar wie weet welk beestje er op de twee andere foto’s staan?

klaswout_insect2 klaswout_insect1

 

 

Drillen tegen de tijd!

klaswout_box

Op een bepaald moment (na het inzicht), zit er niets anders meer op dan de tafels te drillen maar het kan ook op een leuke manier. Op deze site staat er een leuk spelletje. De kinderen kregen in de klas de uitleg over hoe het werkt. Je zal merken dat ze bij dit spel ook stilletjes de oefening zullen uitspreken (want ze is niet direct zichtbaar) en dat is juist het goede ervan! Veel plezier en denk eraan … de tijd tikt (links naast het oefenkader)!

Het ritselende spook.

klaswout_hands

Wouter kroop gisterenavond in zijn pen en toverde er een stukje spannend verhaal uit. Een verhaal dat naar meer vraagt. Dus, als je zin hebt om een stukje vervolg te schrijven… probeer het eens uit en verras ons! Je kan jouw stukje als reactie plaatsen, zo kan iedereen het vervolg mee lezen.



Er was eens een man die een heel oud huis kocht. Maar op een dag ritselden de planken. Hij dacht dat dat een spook was. Dat maakte hem bang. Hij wou “Help, een spook!” roepen maar er kwam geen geluid uit zijn keel. Zijn hart bonsde luid in zijn keel. Bang liep hij naar boven. Als het spook maar niet achter mij aankomt, dacht hij. Hij verstopte zich onder zijn bed. Maar wat hoorde hij nu? Het geritsel kwam precies dichterbij en toen voelde hij iets harig op zijn neus en het zei “Piep!”. (Wouter)